tisdag 8 april 2014

Happy Blanket


Jag stickar på en "Happy Blanket" av tunt ullgarn i 5 olika färger som jag hittade på Loppis i vintras, 570 gr för 80 kronor.


Har inte bestämt mig ännu för om det blir en liten filt till min hund eller om jag gör en halsduk/sjal till mig själv, det får jag se sedan, beroende på om tålamodet håller i sig eller hur långt garnet räcker!


Därför stickar jag fyrkanter av 4 bitar än så länge och väljer sedan hur jag syr ihop dem senare!
Det ska stickas en kant runt om också och en i-cord runt den som avslut.


Mönstret finns på Ravelry: HÄR!

8 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Roligt mönster! Det måste vara befriande att inte bestämma innan hur långt man ska sticka.

Maria sa...

Jättesnyggt mönster!

Annika Berg sa...

Ser ut att bli jättefint. Snyggt mönster!

Fidike sa...

Snyggt!

Tyglina sa...

Den växer...

Kerstin sa...

Kul mönster! Det måste vara roligt att sticka lappar. Lätt att ta med och man bestämmer själv när man är färdig.

myrica sa...

Så fin den kommer att bli, snygga färger.

Annika sa...

Oj, vilket roligt mönster!