tisdag 3 december 2013

Virkat Jul-pynt med mönsterhänvisning


Pilligt men jättefint julpynt att virka!
Mönster till det flätade gammaldags Hjärtat finns HÄR!
Den söta Tomten : HÄR!
Polkagrisstången : HÄR!
Och Flugsvamparna HÄR!
Den stora flugsvampen som finns i mönstret här ovanför har jag inte hunnit virka själv ännu men ska göra den så fort som möjligt... den är ju finast av dem alla!
Ska virka några fler av varje pynt och sedan sätta en tunn guldtråd  i dem för upphängning och hänga dem i tallris utanför ytterdörren, tror det blir fint och välkomnande!
Det här är mitt bidrag till Syföreningsmötet hos Maja idag!

8 kommentarer:

Annika Berg sa...

Å så fina! Jättekul att du länkar till alla beskrivningarna, måste prova :) Speciellt hjärtat gillar jag.

johanna sa...

Det där hjärtat!!! <3

Anna sa...

Jättefina!

Åsa.Li sa...

Tokigt fina jag är nog också speciellt förtjust i svampen. Skulle kunna tänka mig att virka en sån även om de inte riktigt är min grej:-)

Fia sa...

Jättefina. Önskar jag hade tid att virka lite julpynt.

Stina sa...

Jättefint!!

alipyper sa...

I love your ornaments - they turned out great!!

Ann-Sofie sa...

Åh vad pilligt!